Saturday

Permohonan jawatan guru sandaran ( gantian )

Bismillah..
Sebelum g lab hari ini, Keyyah nak kongsi sedikit cerita di sebalik borang untuk menjadi cikgu sandaran. 
Petang semlam Keyyah ikut kawan2 pergi PPD untuk amik borang ini. Yelah Keyyah pun xpernah jadi cikgu sandaran or apa2 cikgu lah, so sesaja lah nak tau mcm mana proseduer nak jd cikgu.. sesampai je di ofis PPD (pejabat Pendidikan Daerah), kami semua diberi borang. Okeh Keyyah still ngh fikir nak amik ke tidak..xkan nak tmak pulak nak buat 2 keja dalam 1 masa..memang lah duit masuk masyukkk tp komitmen mcm mana lak...xpe amik borang je dulu, n  nanti fikir2kan lagi...Tp sebenarnya jawapan ke arah xnak..

Tengah diorang berborak-borak bertanya itu ini dengan orang yg jaga kaunter, tetiba ada seorang Encik kluar dari ofis n tanya pada Keyyah "Awak nak jadi cikgu ke???" alamak Keyyah xtau nak jawab apa, nak kata xnak tp tangan dah pegang borang, so Keyyah cakap "ye saya nak jadi cikgu"... Dengan slumber Encik tu cakap " Awak xlayak jadi cikgu, sbb awak nampak menggeletar.. Antara kamu berempat, sorg je layak,yang pakai tudung kuning".. Sorang yang layak itu adalah seorang ibu yang memakai baju kurung beserta handbag ,kami bertiga yg dress up mcm remaja riang semuanya xlayak... 
Gambar ni hiasan semata-mata.. Ketika kami masih lagi kanak2 riang..hehe
Moralnya disini, Kena sentiasa yakin dan penampilan harus dijaga..







5 comments:

sarah shafie said...

gemok nye aku..haha

M a W a D D a H said...

hahaha... belum cuba, belum tau...

ingatkan keyyah pegang kipas, rupenye pegang tiket.hehe

maCy said...

nape die ckp cm2? huu

btol2, blum cuba blum tahu! :D

kaseh cempakaz said...

nk jd cikgu,dulu akk penah jd guru sandaran gak..dpt la..keyah nk mohon kena pakai bj kurung..kalu ko pakai seluar jean alamak laa...byk gak elaun guru sandaran

wadud@duad said...

gud luck ok keyyah..hehehehe...
wah... best la dah bleh pegang duit sendirik, beli barang pakai duet sendiri jerk..hehehe...
wadud pown study lagi..huhuhu