Saturday

Perempuan dan Rokok

Assalamualaikum..
cuti sekolah dah seminggu bermula..bila bermula nya cuti sekolah, maka bermulalah musim makan free..tau tak makan free 2 apa..bukan sebab ada org baik hati nak belanja kita makan tp sbb ada org baik hati buat kenduri besar-besaran..hehe..
Bila banyak sangat makan free, maka badan pun mula lah mendadak naik..So macam mana nak kurus???? Banyak cara nak kurus :
1) Puasa sebab dah nak masuk rejab kan. kepada sesapa yg blom ganti tu cpt2 lah ganti puasa..
2) Makan pil diet..sangat banyak dipasaran tp xtau lah berkesan ke x...
3) teh herba..ni kalo sesapa sanggup masuk toilet lebih 5 kali boleh la try.. Keyyah xsanggup.. g pn teh dia xsadap..hehe.
4) Merokok... cara ni memeang Keyyah slalu dengar..berkesan ke x, hanya dorg je yg tahu..

Kat cni Keyyah cuma nak ceritakan perkara 4 shj.. btol ke merokok 2 boleh kurus..uh kalo boleh kurus pun mesti kurus sbb dpt penyakit laen..  dah banyak bukti2 penyelidikan menyatakan rokok MEMBAHAYAKAN KESIHATAN. kat kotak rokok itu sendiri pun dah terpampang AMARAN DARI KERAJAAN MALAYSIA.. tp kenapa mcm xda kesan pun kepada perokok tegar..malahan semakin ramai org merokok..
Sungguh mendukacita kan bila Keyyah baca paper td. Remaja Perempuan merokok atasi Lelaki. Tak kesah la lelaki ataupun perempuan yg merokok, kesannya tetap xelok untuk kesihatan..ermm  seronok sangat kah merokok..hanya org yg biasa merokok ja tau..

11 comments:

ASaDa RyutaRo said...

hahahaha.. kalau merokok leh kurus dengan sehat, bagus sangat la jd ubat utk org yg obesiti.. tapi klu orang obesiti, ada kencing manis, tambah kanser paru2 plak. padan la muka.. hahaha

gades ain said...

erk? "maju" giler bdk pmpn zaman skunk nie. nauzubillah. mintak dijaokan semua nieyhh. rokok mmg leyh kuruskan bdn sebab penyakit. buat ape kurus tapi berpenyakit. ntah pape. jehh.

*teremo lakk. huhu sori kak :P

ieQa sWetLuv said...

jangan la wat benda yg seksa diri semata2 nak kurus

Abu Luqman said...

buat kerja yg berfaedah lagi baik ye

Frodo Baggins said...

>>___<<


hahahhahaha pompuan n rokok.
wa dah biasa nengok mende ni.
mmmm, x salah tp x sesuai.
x berkenan wa melihatnya.


wooohaaaaa

zida said...

kurus sebab penyakit, baek tapayah!! hahaha

MofizPutra.com said...

hahahah... ada org kate memg leh kurus, nk wt cm mana dah ketegih rokok, makan nasi pon jarang2 isap rokok je 3 kotak sehari.. tk nk bag kurus cm mana...hahahah

sweeTSour said...

Asada RyutaRo
ahha sangat la jujur.. tp mmg btol pn, kalo obesiti + Kanser paru2 lg lah terok...

gades ain:
biar lah diet yg btol kalo nak kurus...minta disimpang kan juga..

sweeTSour said...

ieqa swetluv
2 lah..kang terlebih kurus susah lak..

Abu Luqman:
ye encik abu, lebih baek buat benda yg lebih berfaedah..sy cuma tertarik dengan tajuk akhbar 2 je..

sweeTSour said...

Frodo Baggins:
xkesah lah laki ke perempuan, kesannya tetap sama..lebih baek mencegah dari merawat.

Zida: ye btol...

sweeTSour said...

MafizPutra.com:
uik kalo dah sampai 3 kotak 2 mmg sangat dasat la..tp sebenarnya boleh je nk berhenti, cuma hati lah kena kuat ckit..hehe