Wednesday

Sabotage terhadap syarikat Islam

Assalamualaikum...
Pg td sj je Keyya baca entri baru kat GB... part yg slalu Keyyah bc mesti lah kat Buletin....biasalah bc isu semasa kan..tetiba Keyyah terpanggil utk baca tentang isu Kenyataan rasmi isu pasal kopi Radix palsu n Kopi Radix di bawah harga. Keyyah terpanggil tuk bc n3 ni sbb family Keyyah mmg pelanggan setia produk dr syarikat ni.. Kopi, Teh, Nestum, Ubt Gigi n produk mknn laen.

Seperti yang kita sedia maklum, HPA Industries Sdn Bhd merupakan syarikat yg mengeluarkan produk2 HALAL. Bila wujudnya kopi radix palsu, isu halal itu akan diragui. persoalannya sekarang, kenapa mst ada klon kpd produk HALAL dan juga syarikat Islam???Bukankah ini dinamakan sabotage.

Perbandingan Kopi Radix Asli dan Palsu (klon)
  1. Bungkusan: Bungkusan kopi radix klon lebih besar
  2. Logo HPA: Berbeza pada huruf P. Kopi radix klon terdapat titik hijau pada warna putih di tengah huruf P
  3. Pada logo Halal : Tulisan rumi HALAL pada kopi radix klon tidak jelas ejaannya dan tidak boleh dibaca.
  4. Sudu: Warna sudu kopi radix klon kabur dan tak bersilau.
  5. Air kopi : warna air kopi klon keperangan dan buihnya tidak jelas.
  6. Angka 23g: Kopi radix klon mempunyai border merah pada angka 23g.
  7. Tulisan MS 1500:2004 dan 23g dicetak agak ke bawah hingga terkena di bahagian pengunci bungkusan.
  8. Bijirin 3 biji kopi di atas cawan pada kopi klon tiada bayang hitam.
  9. Tulisan RADIXRADIXRADIX yang keluar dari cawan tiada pada kopi klon.
  10. Rasanya : Pahit terasa. Sudah pasti kopi klon berbahaya dan tiada jaminan ada 7 herba.
P/S: Keyyah sebarkan hal ni sbb xmo lagi ramai org yg tertipu ngn produk klon..
info dr: http://syafrizal.net

10 comments:

M a W a D D a H said...

iskhh..ade jugak nk kalon..bahaya..

sweeTSour said...

mmg r..td dh cakap kat mak suh beware..mana lah tau kan tetiba terbeli yg xori..dh la cha ya nun alif yg wt klon 2.

Sis-Lin said...

ye la..klu x tau,mmg x tau mana mana yg ori mana yg palsu..kita siap belek radix kita kt dapo..nsb ori..hehehehe

KaiZeN SHiNoBi said...

dunia bisnes...

banyak je benda2 klon nih,

orang sedar sebenarnya..

cuma malas nak amek port...

selalunya barangan thailand, china, indonesia, philiphine...

copy sana, copy sini.. pahtu jual ngan harga murah...

same je...

ni sebab nama syarikat tu sendiri..

HPA.. so, ade orang nak kaut keuntungan untuk jual sama jenama, tapi lain isinya..

pesanan dari dojo klasik
air yang tenang tapi buaya bersepah-sepah

dari bilik pemerhatian dojo klasik
kaizen shinobi (o.O)y

http://kai2en.blogspot.com

farhana said...

Ada je jalan nak rosakkan perniagaan org islam....
aduhaiii

sweeTSour said...

sis-lin: hehe sama lah ngn Keyyah..siap check ori ke x kopi yg abg Keyyah belikan..hehe..

Kaizen: bila kamu komen ja tetiba igt entri yg blm keyyah publish..tp mmg btol pn byk sgt menda klon ni...tp paling sedih bila org klon mknn halal...ptt la byk sgt gejala sosial skrg...sbb xtau menda yg kita mkn 2 halal ke x...

farhana: ha ah ada ja yg nk rosakkan pernigaan org Islam..tp kalo org Islam sdr yg rosakkan perniagaan org Islam xtau lah kan..skrg mcm2 boley jd.

DALILA MISMAN said...

paling banyak buat klon2 ni dari negara china kan..jd pikir2kan..
orang mmg sentiasa dengki ngn islam ni..huhuhu..n sentiasa nak menjatuhkan kita

sweeTSour said...

dalila: yup2 mmg btol pn...ntah la dorg nih..asik nk tiru ja...

Wzulhilmi said...

Klu mati lh makn radix palsu tu.. tak ke naya!! hish hish...

http://mestarstruck.blogspot.com, Latest Entry : Annoying SMS

sweeTSour said...

wzulhilmi: yup2 kalo la jd cm 2, mst org salahkan yg ori jugak..sob sob..mmg dorg nih xpk la..