Saturday

Petua menghilangkan parut jerawat ala moden

Assalamualaikum...
Pernah x korg rs tension bila tgk muka ada bintik2 hitam..means parut cik jerawat lah kan...Expecially gegirl lah kan..Kalo 1 je bintik hitam ok lg, boley la anggap tai lalat ja..wt penyeri muka..tp kalo dh hampir sblh muka ada parut, mula lah nk cr petua sana cni..hee...
Hari 2 ms Keyya terkena dmm n selsema yg lama plus resdong yg menggila, muka Keyya start tumbuh jerawat...Bukan 1, bukan 2 tp byk....cuma cik je ni naek kat 1 tempat ja...kat pipi sblh kiri..ni la parut cik je 2..


Byk 2 parut..hehe slumber je dok tunjuk2 parut cik je..tp ni lah mslh Keyya skrg...Bila dh tgk byk mcm 2, mula la Keyya Google Google petua nk ilangkan parut..igt nk wt secara traditional...satu petua yg Keyya jmpa adalah menggunakan kulit kayu manis atau org puteh panggil cinnamon..mmg mak Keyya pn ckp serbuk kulit kayu manis ni boley hilang kan parut jerawat, cuma kena rajin lah kan...

kalo org dulu2 asah kulit kayu manis ni kat pasu, lps 2 letak kat muka...tp skrg senang je, terus beli je kat pasarraya..harga pn murah je...
Tp Keyya xwt cr traditional ni..Keyya guna cr moden punya.Tgk tajuk n3 ni lah kan..sblm ni Keyya mmg dh penah guna produk ni..It's work on me..so bila dh dpt alaun ni, Keyya pn teros g beli lah... Keyya guna Organic Aid je...

Keyya guna cream ni sejak form 5 lg..bila tgk ada parut ja, Keyya mula lah cr cream ni..tp parut 2 xla ilang ngn cpt...kekadang guna sampai abes 1 botol br ilang parut ni..hehe..
Okeh 2 ja yg Keyya nk cita..hehe

10 comments:

M a W a D D a H said...

i likes this model... :)

sweeTSour said...

haha..model tanpa make-up 2.sbb nk tunjuk parut..hihi

Bitter Sweet said...

akak zmn bljr dulu pun penah bli krim ni, tp mmg lmbt lah sket nak mujarab tu, skrg lsg tak beli dah..huhuhu

student said...

tips ni sesuai tuk diamalkan wat semua ker?hehe

nasikputeh said...

erm. kalo sebotol baru ilang lambat la jgk tu.. xsempat nak hilang b4 g dating.ekeke

kalo pakai kayu manis bape mase amek?

sweeTSour said...

Bitter Sweet: ha ah akk..mmg lmbt ckit nk mujarab..keyyah suka sbb org kata kalo yg cpt 2 byk bhn kia la..

sweeTSour said...

Student: yup sesuai je di amalkan.. tp bergantung juga pd kulit..kan kulit kita berbeza...mungkin Keyyah sesuai tp Student xsesuai...

sweeTSour said...

nasik puteh: biat lmbt asal selamat...kalo cpt kang abes mengelupas muka lak..tp kalo nk juga cpt try r ltk clorox..ekekee gurau je..

kalo guna kulit kayu manis ni xsure la bp lama...tp pedih ckit r muka time pkai ni..hehe

Ms. Ann said...

hu..hu.. leh cube mencuber.. ,mana tau ader kensan baik nyer..

sweeTSour said...

jom2 cuba