Thursday

Nasihat itu

setiap org hidup di duia ini memerlukan nasihat...tika suka dan gembira mahupun tika sedih dan susah hati... Tapi mmg jarang lah org akan nasihatkan kita bila tgh gembira kan, sbb masa tu rasa macam xda org bg nasihat pun hiduop aku hepiiii ja kan... cer time2 sedey, runsing, tension, stress n seangkatan ngn nya, masa ni mula lah pandangan org sgt2 lah berharga...yup org hanya mampu beri nasihat, pandangan dan cara penyelesaian, tp semuanya bergantung pada diri sendiri utk uruskan...btol x????? 

hampir seminggu hidup tanpa dgr suara gelak tawa emak, suara nasihat dari emak dan kata2 semangat dari emak...perghhhh rasa mcm lamaaaaa sgt...igt boley lah bertahan sampai 2 3 minggu, tapi hati egooo ni mmg xmampu punya...ceh ngn mak pun nk ego2 kan...konon2 nk tggu emak call, tppppppp hampir seminggu tggu xda pun... sedey...sob sob...salah sapa???? mesti lah salah aku kan...tiap kali emak call mst ngh tdo... kekadang pkul 8.30pm call pun aku dh tdo... kekadang tengah hari time emak call, aku ngh tdoooo juga..kekadang ada kat lab n tengah discusss n mcm2 sampai emak buat dasar tggu aku call aja...

dgr je suara emak, air mata terus mengalir...ohho windu yg teramat sampai xdapat nk bygkan....Ya Allah, panjangkanlah umur emak aku supaya aku dapat mendengar suaranya selalu..... dihujung kata2 nya, mesti lah bg nasihat yg baik punya..."BELAJAR ELOK2...JANGAN ASIK BERANGAN, BERKHAYAL SJ"..hahaha mmg dia faham anaknya ni mcm mana....tp serious lately mcm ssh nya nk focus...ada ja menda lain yg main kat kepala ni..dushhhhhh..

1 comment:

M a W a D D a H said...

dushhh!!!! dushhh!!! dushhh!!!

hahahahahahahah