Wednesday

ESP - SOY PROTEIN - SHAKLEE

Assamualaikum dan salam sejahtera...

Hari yang indah..pagi yang indah.. Sudah sarapan kah anda??? Sarapan yang baik adalah sarapan yang boleh membuat anda cergas dan kenyang sampai lunch hour... betol tak... Dizaman bujang, Keyyah selalu minum susu dan oat atau pun biskut high fiber. Ini adalah salah menu sehat untuk orang bujang. Tiada nasi goreng..tiada mee goreng...

Bagi orang yang berkerjaya (sarapan cepat-cepat) atau nak menjaga kesihatan, ESP adalah pilihan yang terbaik. Kenapa???? Apa istimewanya ESP???

* Merupakan sumber protein soya terbaik.
* Menyediakan tenanaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
*Menyediakan 14gram protein soya Non-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk 9 asid amino penting.
* Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolesterol.Mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones.
* Haa yang Keyyah nak tekankan iaitu soya yg digunakan oleh Shaklee tidak diubah suai secara genetik (Non-GMO). Protein soya Non-GMO ini dihasilkan di bawah satu program yang digelar Identity Preservation Program (IPP),di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.Program ini memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik. Daripada benih sehingga penyimpanannya, yakinlah dgn shaklee dalam penggunaan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti.

KEBAIKAN ESP

Nak tahu kenapa ? Sebab ESP menjadikan kulit cantik, halus,gebu,berseri, anjal.. ESP membantu menghilangkan parut jerawat di muka. ESP memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan sihat, kurang letih..ESP suplemen asas utk badan sihat, langsing,awet muda.





Info tambahan:

Mesti ada yang tanya..apa bagusnya kalau soya Shaklee ni Non-GMO...Haa.. ni yang ramai taktahu... mari Keyyah nak tulis sini kenapa kene pilih produk NonGmo berbanding produk GMO.... Produk2 GMO boleh menyebabkan alergy, toxic, potensi kanser. Lagi2 zaman sekarang ni.. produk2 GMO mmg dah makin banyak di pasaran sbb tu mcm2 penyakit sekarang.. contoh yang paling glamor adalah penyakit berkaitan kanser dan allergic.. tu mmg common laa kann..Antara makanan yang tinggi potensi GMO adalah jagung dan soya.. Oleh sebab tu ,,kalau you all nak beli protin dari sumber soya.. pastikan you all baca dulu labelnya, pilih produk yg berlabel NonGMO.. Jangan beli sebab murah or sebab rasa sedap or sebab ikut ikutan.. or sebab nak dapat barang free.. hargai dan sayangi lah badan anda.
sumber : http://www. mamafaiz.com/, http://mwdah .blogspot.com/

## Untuk anda faham, Shaklee ini adalah makanan tambahan untuk badan.. Bukan lah untuk menyembuhkan penyakit. Namun keperluan vitamin untuk tubuh badan adalah penting. Sejujurnya emak Keyyah xsesuai minum ESP kerana dari dulu emak Keyyah mmg xminum soya. Tapi bagi Keyyah dan adik beradik yang lain, soya adalah minuman pilihan terutamanya bulan puasa. Air soya pun buat sendiri... So ESP adalah yang terbaik buat kami adik beradik. Setiap orang penerimaan badannya tak sama.

kepada sesiapa yg berminat nak tahu lebih lanjut, boleh hubungi saya...sharing is caring :)

ID Shaklee: 1104511
Email  : puanzakeyyah@gmail.com
Tel: 0102716557 ( SMS / CALL / WHATSAPP)


No comments: