Saturday

Recycle

dunia semakin parah...berat dengan sampah sarap...jgn ditambah beban itu..apakah peranan kita tuk mengurangkan beban itu.....omputih kata recycle n melayu kata kitar semula....apaa itu kitar semula??? cewah macam org xtau je kan..ni semua pengaruh menulis thesis, tulis apa sj macam kita terangkan pada org yg xtau..ngeeeee...

banyak menda yg boley kita recycle.. plastik, botol, kotak2, baju lama  n macam2 lagi.... plastik boley dijadikan plastik sampah...xyah lagi nk beli plastik sampah khas... botol boley di cat jadikan pasu bunga, xpun boley guna semula tuk isi apa2 yg ptt... baju2 lama boleh di gunting dan dijahit dengan comeilnya tuk jadikan cloth pad....tetttt ni xley cita lebih2, malu.... n macam2 lagi boley buat dengan barang kitar semula....

Mukadimah nak merapu mereben kan...sebenarnya nak tunjuk dari kotak perfume telah di tranform kan jadi tempat letak pensel...hihi....ni semua kes jeles tgk sorg membe 2 guna botol yg teleh diconteng2 dgn comeilnya dan dijadikan tempat letak pensel kat lab...kalo org 2 baca sila kembang bontot n lubang hidong k...hahaha..

akhirnya Keyyah dengan jayanya mengcrochet tempat letak letak pensel yg ala2 cute gitu...gilos puji diri sendiri.....lepas ni abeslah segala bekas dadih n kotak2 kecik akn bersarung dan diguna pakai dengan comeilnya...xpun crochet banyak2 tuk jadikan doorgift masa kawen nnt..tetttt...bab merapu mmg laju....dat y la malas nk update blog slalu...

2 comments:

:: N.O N.I.C.K.N.A.M.E :: said...

kreatif gak akak aku ni :P

Keyyah said...

hehe biasa lah 2 adek...nk request apa lg..meh nk buat..hihi