Saturday

SAHABAT

'SAHABAT yang baik adalah sahabat yg selalu memberi kritikan yg membina kepada kawan... sentiasa menasihati kawan kearah kebaikan..'

ungkapan yg br didengar itu masuk ke telinga ku...owh terasa diri ini serba kekurangan...tertanya dalam diri sendiri..pernahkah aku memberi nasihat kepada org lain?? pernahkah aku menyenangkan hati org lain?? pernahkah aku menasihati kawan kepada kebaikan @pun join skali buat keburukkan... ishhh.. banyak menda yg perlu diperbaiki...

'Cintai Dunia untuk mencintai mati'

Senang diungkapkan, tp sukar untuk dilakukan... mcmmana mahu mencintai dunia untuk mencintai mati... pokok pangkalnya, semuanya kena baikkkk... bermula dgn berbuat baik pada diri sendiri sampai lah berbuat baik pada org lain...

berfikir lagi.. " Adakah aku sudah cukup baik utk diri sendiri???" memberi mknn yg baik tuk diri sdr, menjaga kesihatan diri sdr??? Aurat ku terjaga kah?? itu secara fizikalnya... hati ini sudah cukup baikkah??? jujurkah aku dgn diri sdr??? tepati kah janji ku dengan diri sendiri??? owh... terlalu jauh utk menjadi baik... Andai dgn diri sdr pun belum cukup baik..macammana mahu menjadi sahabat yg baik...

renungan utk diri sendiri...

k bye..nak p qeja...owh sungguh bosan kerja xsama mcm org lain... tp bersyukur jika dibandingkan dgn org lain...

No comments: