Thursday

Pukau

dunia semakin maju...semakin canggih...semakin senang...sampaikan ada ja benda yang dibuat tuk senangkan diri sendri...semakin maju negara, semakin tak bertamdun penduduknya...mana taknya, semuanya yang dipikirkan tuk senang ja...xda nak pk pasal orang lain...*eh ni macam luahan perasaan lak kan... heee

dulu aku macam xpernah terpkir pun pasal2 pukau ni....walau slalu dgq cerita, salalu baca kat paper, tp skadar * ooooo kesiannya.... tapi bila dah terkena dekat orang yang terdekat n lepas 2 aku lak yang terkena, aissshhh rasa mcm nak terajang ja org 2 *budget gagah perkasa macam power rangers...

mungkin kawan yang terkena 2 disebabkan tertipu, tp xmustahil dalam masa dia menipu, ada ayat2 yang di baca tuk melembutkan hati . sbb ramai yg terkena sekaligus..wallahhualam....  tapi yang aku kena ni mmg pun pukau.... dalam masa xsampai 10 minit aku dah boleh bagi semua duit kat dia...sabarrrr jelah... smoga ini yang terakhir kali dia buat kerja2 macam ni...kesian anak bini yang makan duit dari cara mcm ni.... smoga Allah bukakan pintu hati dia tuk bertaubat...

bila ceritakan menda ni dengan emak...komen emak, mungkin ada rezki yang tak berkat masa kerja kot... ada tercuri masa ke, termain tenet xtentu hala ka n bla bla bla....yup mmg emak layak jadi emak * apa ayat ni... setiap duka yg kucritakan, pasti kata2 bak penawar yg di hadiahkan.. cewahhh ayat berpuitis mcm twisties nyam nyam...paling bersyukur skali sbb ada duit ckit ja dalam wallet hari 2 n dia xda nak apa2 kan aku...nasib lah kan orang itew... so selalu2 lah pagar diri anda...jangan igt skrg zaman moden, xda lagi menda2 ni....

cerita kat atas 2 dah di taip berbulan yang lepas dan yang terbaru semalam anak kepada bos saya lak kena pukau...ayyoooo apa dah jadi ni...mmg sangat menakotkan tapi kita xboleh kawal apa yang orang nk buat kat kita, tapi kita kena lah kawal diri sendiri,,,bahaya ada di mana2...x pukau pun, orang ley guna cara ganas nak dapat duit..semoga saya dan keluarga terhindar dari melakukan kerja2 ni dan juga terhindar dari menjadi mangsa...aminnnn....

Selamat menyambut Ramadhan...Miss Adah so much..hehehe

wassalam..

No comments: